Algemene ledenvergadering en lezing 28 september

Eindelijk is het dan zover, we mogen de algemene ledenvergadering gaan houden met in aansluiting een boeiende lezing van onze voorzitter.

Wij als bestuur kijken ernaar uit en hopen dat u ondanks de maatregelen i.v.m. corona u van harte aanmeld, het wordt dan een mooie avond.

We starten om 19.00 uur in de kerkzaal van de Johanneskerk waar voldoende ruimte is voor ons allen.

De spelregels zijn als volgt:

• De leden die aanwezig willen zijn, dienen zich van te voren aan te melden;
  • De deuren gaan 10 minuten voor aanvang open, dus om 18:50 uur;
  • De ingang is via de Heul;
  • De leden gaan 1 voor 1 naar binnen of als 1 huishouden;
  • De overige wachten buiten of in de hal;
  • In de hal is desinfectie beschikbaar om te handen te desinfecteren;
  • Iedereen neemt jas, tas etc. mee de kerkzaal in;
  • De gastheren/vrouwen (bestuursleden) geven aanwijzingen hoe de looprichting is en waar men kan gaan zitten;
  • De plaatsen waar men wel/niet kan zitten zijn aangeduid.
  • Aan het einde van de avond zullen de gastheren/vrouwen per rij aangeven wie de zaal kan verlaten via de voorzijde van de kerk.

Na de ALV is er een pauze en is er gelegenheid voor een kopje koffie. De gastheren/vrouwen zullen per rij aanwijzingen geven.

De lezing start om ca. 20.15 uur en om 21.00 uur is er een 2e pauze voor koffie/thee of frisdrank. Na afloop van de avond is er de gebruikelijke verloting.
Deze avond is alleen voor leden toegankelijk en je kunt je aanmelden via het aanmeldformulier.
Het is niet mogelijk om alleen de lezing bij te wonen.

Organisatie Festival Gardenista 2021 van start!

Het landelijk bestuur van KMTP/Groei & Bloei heeft besloten te starten met de voorbereidingen voor het unieke groene festival Gardenista in 2021. Het Festival vindt volgend jaar plaats van 26 tot en met 30 mei. Bezoekers zijn in 2021 van harte welkom op het prachtige landgoed van de historische buitenplaats Den Alerdinck in Laag Zuthem bij Zwolle.

Het werkterrein van Gardenista omvat de hele keten van liefhebbers tot professionals. Gardenista is hét festival in Nederland waar de hele groene keten samenkomt. Door in te spelen op maatschappelijke trends in de keten wil KMTP/Groei & Bloei jaarlijks een breed publiek trekken. Tijdens dit groenfestival wil Gardenista liefhebbers van tuinen, bloemen, natuur of groene lifestyle laten kennismaken met de beleving van tuinieren, bloemschikken, gezond eten en de passie voor groen in het algemeen.

Het Gardenista team bestaat uit enthousiaste vrijwilligers die wel of niet actief zijn binnen de vereniging KMTP/Groei & Bloei. Het team organiseert op een informele manier hét groenfestival van Nederland dat bijna helemaal steunt op vrijwilligers. Het team bestaat uit een kernteam van 9 mensen die op hun beurt wordt bijgestaan door een klein team vrijwilligers met een specifieke taak.

Binnen het team Gardenista heeft ieder lid een eigen takenpakket waarvoor hij/zij verantwoordelijk is. Iedereen is gelijkwaardig aan elkaar en heeft de vrijheid de taken volgens eigen inzichten en conform het door Gardenista opgestelde taken- en verantwoordelijkhedenoverzicht in te vullen.

Na het afblazen van het Festival in 2020 heeft het team Gardenista niet stilgezeten en hebben zij de tijd genomen om te evalueren, een verbeterplan op te stellen en een begin te maken met het neerzetten van een goede basis voor een volgende editie. Nu het team Gardenista groen licht heeft om de organisatie op te starten, zijn wij op zoek naar nieuwe teamleden.

Gardenista 2021 is op zoek naar vrijwilligers die ons team willen komen versterken

Een aantal vertrouwde gezichten gaat het komend jaar weer aan de slag om het groene festival te organiseren. Op Gardenista.nl/organisatie/#wiezijnwij kun je lezen wie dat zijn en wat onze visie en missie is. Wil je mee helpen? KIjk eens op intranet naar de functies waar nog mensen voor gezocht worden  https://intranet.groei.nl/gardenista/vacatures-kernteam/ of https://intranet.groei.nl/gardenista/overige-vacatures/

Planten- zaden- en stekjesruilbeurs

Op Zaterdag 10 oktober houden we  onze eerste stekjesbeurs van dit jaar, we kunnen dan eindelijk onze stekken uitwisselen!

Op het terrein en kas van het Omnia College zijn we van harte welkom.

Uiteraard houden we rekening met de maatregelen vanwege corona, we houden voldoende afstand, er wordt een looprichting gemarkeerd en de plaatsen waar u uw stekjes kan neerzetten worden aangewezen. Bij de opening om 10.00 uur wordt de gang van zaken verder uitgelegd door de voorzitter.

Er is voldoende parkeergelegenheid aanwezig aan de linkerzijde van het schoolgebouw, dan doorlopen naar achterzijde van het gebouw.

De voorbereiding van de ruilbeurs start, zoals gebruikelijk, om 9.15 uur. Vanaf dat moment kunnen de planten worden uitgestald en kun je bij anderen kijken wat die hebben meegebracht. Geef bij de planten zoveel mogelijk informatie aan: naam, kleur, hoogte, zon of schaduw.

Om 10.00 uur start de ruilbeurs en wisselen de planten van eigenaar. De planten die van eigenaar geruild zijn worden op aanwijzing van de voorzitter zo neergezet dat deze niet nog een keer geruild kunnen worden. Omstreeks 10.30 is de ruilbeurs afgelopen.

Niet G&B leden worden van harte uitgenodigd om eens te komen kijken en te profiteren van de gratis aangeboden plantjes.

Wij hopen op weer veel belangstelling en zien jullie en de planten op zaterdag 10 oktober.

Omnia College, W. de Vries Robbeweg 27, 4206 AK  Gorinchem

Bezoek ook de website

Blijf op de hoogte, check regelmatig de agenda op onze website en ook de andere interessante mededelingen

www.gorinchem.groei.nl