Lezing 28 november: Pioenen in volle bloei

Door Ruud Warmerdam

Ruud Warmerdam is een grote naam in de Pioenenkweek. In zijn eigen woorden: “Liefde voor het geslacht Paeonia en passie in onze pioenenactiviteiten, dat is waar wij voor staan. Onze familie is altijd al helemaal verslingerd aan pioenen; Warmerdam Paeonia staat voor 4 generaties en ruim 100 jaar ervaring in de pioenenteelt."
Pioenen zijn er in alle kleuren en vormen. Natuurlijk is er een enorm assortiment ‘normale’ pioenen, maar ook steeds meer spectaculaire hybriden en niet te vergeten, de boompioenen. In mei en juni zijn hun imposante bloemen echte blikvangers in de tuin.
Pioenkweker Ruud Warmerdam zal ons meenemen in de wereld van de Pioenen en tips geven voor jarenlang bloeiplezier.
Natuurlijk kun je alvast kijken op zijn zeer informatieve site: www.paeoniapassion.com

Niet leden € 3,-

Wijkgebouw De Heul, Nieuwe Hoven 141
4205 BC  Gorinchem
Aanvang 20.00 uur

Terugblik workshop herfstarrangement

Op 30 september heeft Judy Keijzer, in een sfeervolle ruimte achter haar huis in Hellouw, een workshop herfstarrangement verzorgd. Je kon inspiratie opdoen aan de hand van een aantal voorbeelden die Judy gemaakt had. (1e foto)
We konden aan de slag met veel keuze van verschillende materialen, takken en bloemen.
Het was heel plezierig om zo iets moois te kunnen maken met Judy die ondersteunde met haar vaardigheden.
Na nog wat gedronken te hebben rond een warm vuur weer huiswaarts met een eigen herfststuk. (2e foto)

Tuinieren bij het Gasthuis

Zaterdagochtend 15 oktober waren een aantal vrijwilligers van onze vereniging Groei& Bloei aan het werk in één van de tuinen van verpleeghuis Het Gasthuis voor de najaarsbeurt.
Na afloop kwam een bewoner naar buiten op weg naar zijn lievelingsplekje in de tuin  om daar te gaan zitten op zijn rollator om te genieten van de natuur en de rust van de tuin in herfsttooi.

Website

In het jaarboekje, dat wederom zo mooi verzorgd is door Dirk Naber en Piet de Jong, staan alle voor 2022 geplande activiteiten.

Maar soms is dat boekje even zoek. Geen nood. Het jaarboekje staat ook op de startpagina van de website gorinchem.groei.nl.

U kunt het ook direct inzien door op deze link te klikken: jaarboek 2022

Facebookpagina Groei & Bloei Gorinchem e.o.

Het is al weer even geleden dat wij aandacht vroegen voor onze facebookpagina. Inmiddels hebben we weer een aantal nieuwe leden die wellicht niet weten van het bestaan hiervan.

Klik hier voor de link naar onze facebookpagina waarop u ook aan kunt geven of u lid wil worden van onze groep

Is deze Nieuwsflits niet goed te lezen?

Klik rechts bovenaan deze Nieuwsflits om hem online te bekijken.

Wilt u zich afmelden voor de nieuwsflits? Stuur een mail met het af te melden mailadres naar Webmaster Groei & Bloei Gorinchem e.o.

Hieronder een drietal adressen voor tuin- en plantmaterialen van bedrijven die Groei & Bloei-leden een warm hart toedragen.

Tuincentrum Sterk - Arkel / Tuincentrum Huiting - Vianen / Tuinen-shop.nl, de Groei & Bloei webshop