Zaterdag 8 oktober            Planten- en zadenruilbeurs
Maandag 24 oktober          Lezing: Heerlijke herfst
Maandag 28 november       Lezing: Pioenen in volle bloei

Zaterdagochtend 8 oktober, Planten- en zadenruilbeurs

Op zaterdag 8 oktober is er een ruilbeurs. Het Vita College in samenwerking met de buren van het Omnia College zijn zo gastvrij om de buitenruimte en de kas beschikbaar te stellen voor onze ruilbeurs. De ruilbeurs wordt gehouden bij het Vita College aan de W. de Vries Robbéweg 27 Gorinchem.
Er is voldoende parkeergelegenheid aanwezig.

De voorbereiding van de ruilbeurs start om 9.30 uur. Vanaf dat moment kunnen de planten worden uitgestald en kun je bij anderen kijken wat die hebben meegebracht. Geef bij de planten zoveel mogelijk informatie aan: naam, kleur, hoogte, zon of schaduw. Ondertussen is er gelegenheid om koffie of thee te drinken.
Om 10.00 uur start de ruilbeurs en wisselen de planten van eigenaar. De planten die van eigenaar geruild zijn worden tijdelijk onder de tafels gezet, zodat deze niet nog een keer geruild kunnen worden. Omstreeks 11.00 is de ruilbeurs afgelopen.

Niet Groei & Bloei leden worden van harte uitgenodigd om eens te komen kijken en te profiteren van de gratis aangeboden plantjes.
Wij hopen op weer veel belangstelling en zien jullie en de planten op zaterdag 8 oktober.

15 oktober tuinieren bij het Gasthuis

Het is weer tijd voor de najaarsbeurt in het Gasthuis, zoals ook al aangekondigd in het Jaarprogramma 2022, op zaterdag 15 oktober van 9.00 uur-12.00 uur.

Al in de beginjaren van het Gasthuis hebben de Groei- en Bloeiers de tuinen van de Arkelpoort in het voor- en najaar verzorgd.  Naast het zorgen dat de tuin er weer mooi uitziet, is het vooral gezellig samenwerken, iedereen gaat aan de slag en doet wat nodig is. Het resultaat mag er telkens weer zijn. Koffie en thee staan al voor u klaar.
Als u overweegt om mee te helpen, bent u van harte welkom, dan graag even aanmelden bij clazienbuis@ziggo.nl.

24 oktober lezing: "Heerlijke herfst"

Door Gerard van Buiten

Voor veel mensen is de herfst het einde van het tuinseizoen, ze kijken met weemoed terug naar het vrolijke voorjaar en de uitbundige zomer. Maar wat een weelde kun je hebben in je herfsttuin! Sommige bomen, struiken en zelfs vaste planten hebben de prachtigste herfstkleuren. Hoe ontstaan die kleuren eigenlijk, en hoe komt het dat de herfstkleuren het ene jaar mooier zijn dan het andere?  Late bloeiers, planten met bijzondere vruchten en zelfs echte herfstgeuren. Herfst, ik krijg er al weer zin in!
Gerard van Buiten is sinds 2009 hortulanus van de Botanische Tuinen van de Universiteit Utrecht (www.uu.nl/botanischetuinen). Van kinds af aan al in de weer met planten, heeft hij in Utrecht de laatste 20 jaar volop ervaringen opgedaan met de meest uiteenlopende planten. Een echte plantenman en een rasverteller!
Niet leden € 3,-

Wijkgebouw De Heul, Nieuwe Hoven 141
4205 BC  Gorinchem
Aanvang 20.00 uur

Website

In het jaarboekje, dat wederom zo mooi verzorgd is door Dirk Naber en Piet de Jong, staan alle voor 2022 geplande activiteiten.

Maar soms is dat boekje even zoek. Geen nood. Het jaarboekje staat ook op de startpagina van de website gorinchem.groei.nl.

U kunt het ook direct inzien door op deze link te klikken: jaarboek 2022

Facebookpagina Groei & Bloei Gorinchem e.o.

Het is al weer even geleden dat wij aandacht vroegen voor onze facebookpagina. Inmiddels hebben we weer een aantal nieuwe leden die wellicht niet weten van het bestaan hiervan.

Klik hier voor de link naar onze facebookpagina waarop u ook aan kunt geven of u lid wil worden van onze groep

Is deze Nieuwsflits niet goed te lezen?

Klik rechts bovenaan deze Nieuwsflits om hem online te bekijken.

Wilt u zich afmelden voor de nieuwsflits? Stuur een mail met het af te melden mailadres naar Webmaster Groei & Bloei Gorinchem e.o.

Hieronder een drietal adressen voor tuin- en plantmaterialen van bedrijven die Groei & Bloei-leden een warm hart toedragen.

Tuincentrum Sterk - Arkel / Tuincentrum Huiting - Vianen / Tuinen-shop.nl, de Groei & Bloei webshop