Donderdag 14 december    Kerstworkshop

Voor meer informatie klikt u op deze link naar de agenda!

Terugblik lezing 27 november

Het onderwerp deze avond was niet besdragende planten, maar de seniorvriendelijke tuin, terras en balkon, verzorgd door Hub Driessen.
Hij vertelde dat hij nu woont in een appartement met een balkon, maar wellicht nog in de villa met grote tuin had gewoond als hij andere keuzes had gemaakt met de inrichting van de tuin. Als senior moet je goed nadenken over inrichting en onderhoud van je tuin. Denk daarbij aan de erfafscheiding,  bestrating, gras, borders en beplanting.
Voor erfafscheiding kun je hagen o.a. vervangen door hout, composiet, staal, kant en klaar hagen, schanskorven of steenkorven. Zorg dat de bestrating weinig voegen heeft en vul deze met brekerzand met daardoor minder kans op onkruid tussen de tegels. Gras kun je vervangen door kunstgras en verwijder viezigheid en tuinresten met een bladblazer of met een tuinslang. Borders kun je verhogen met hout of stenen met een brede bovenrand om op te kunnen zitten. Je kunt ook grote plantenbakken plaatsen van bijvoorbeeld composiet of een opvouwbare tuinkniebank gebruiken bij het onderhoud van de borders.
Aan het begin van de lezing kreeg iedereen een plantenlijst met 49 planten voor een seniorvriendelijke tuin. Na de pauze heeft Hub van alle planten uitleg gegeven waarom deze geschikt zijn voor een seniorvriendelijke tuin. Dankzij een enthousiaste spreker was het een boeiende informatieve avond. Hierbij de link naar de plantenlijst.

Jaarboekje 2023

Het jaarboekje 2023 komt ook dit jaar weer uit de ervaren handen van Dirk Naber en Piet de Jong. Het staat ook op de startpagina van de website gorinchem.groei.nl.

U kunt het ook direct inzien door op deze link te klikken: jaarboek 2023

Volg ons op Social Media

Klik hier voor het Facebook account van Groei en Bloei Gorinchem e.o.

Klik hier voor het Instagram account van Groei en Bloei Gorinchem e.o.

Algemene Verordening Gegevensverwerking (AVG)

U ontvangt deze mailing omdat u zich in het verleden hiervoor heeft opgegeven of omdat u lid bent van Groei & Bloei. Gelet op de invoering van de Algemene Verordening Gegevensverwerking (AVG) per 25 mei 2018 geven wij u de mogelijkheid om te bepalen of u deze mailing ook in de toekomst wilt blijven ontvangen. Wilt u deze mailing in de toekomst niet meer ontvangen? Klik dan onderaan deze Nieuwflits naast het logo op de link ‘meld je af voor de nieuwsbrief’.
Groei & Bloei heeft een privacyverklaring die op de website van Groei & Bloei afd. Gorinchem is te vinden.

Is deze Nieuwsflits niet goed te lezen?

Klik rechts bovenaan deze Nieuwsflits om hem online te bekijken.

Wilt u zich afmelden voor de nieuwsflits? Stuur een mail met het af te melden mailadres naar Webmaster Groei & Bloei Gorinchem e.o.

Hieronder een drietal adressen voor tuin- en plantmaterialen van bedrijven die Groei & Bloei-leden een warm hart toedragen.

Tuincentrum Sterk - Arkel / Tuincentrum Huiting - Vianen / Tuinen-shop.nl, de Groei & Bloei webshop